Tento e-shop využívá cookies

Na našich webových stránkách používáme soubory cookies. Některé z nich jsou nezbytné, zatímco jiné nám pomáhají vylepšit tento web a váš uživatelský zážitek. Souhlasíte s používáním všech cookies?

Cookies nastavení

Vaše soukromí je důležité. Můžete si vybrat nastavení cookies níže.

Francouzi opanovali šestidenní

 Letošní mezinárodní motocyklovou šestidenní soutěž\, který se konala v Argentině, opanoval v hlavní soutěži World Trophy tým Francie\, jenž triumfoval už poosmé, z toho potřetí v řadě za sebou

 Mezinárodní šestidenní motocyklová soutěž ISDE (International Six Days Enduro)\, která byla už 89. ročníkem\, se konala v argentinském San Juanu. Na americký kontinent se vrátila po čtyřech letech, když v roce 2010 se jelo v Mexiku. Soutěžáci si vyzkoušeli náročné terény v předhůří And, na nichž se v minulosti uskutečnily některé rychlostní zkoušky legendární Rally Dakar. Soutěže se zúčastnilo 347 pilotů (přestože bylo přihlášeno 550 účastníků) ze třiceti zemí a byli mezi nimi i piloti z České republiky. Účastnili se ale pouze v soutěži týmů, oficiální reprezentace z finančních důvodů v soutěži World Trophy, stejně jako v Junior Trophy bohužel chyběla.



Už od prvního dne v prestižní World Trophy začali tempo diktovat Francouzi\, kteří svoje prvenství ani na jeden den nepřepustili žádnému z konkurenčních týmů. Velkou smůlu měl tým Austrálie\, který po druhém dni sice figuroval na druhé příčce, ale po třetím dnů bohužel tři ze šesti pilotů po haváriích odstoupili. Čtvrtý den, který byl poznamenám neuvěřitelným vedrem se na druhé místo propracovali reprezentanti USA a svoji stříbrnou pozici udrželi až do finále. Pátý den byl po rušném a vyčerpávajícím čtvrtku poněkud klidnější, situace na čele se spíše uklidnila a třetí Španělé na vedoucí tým ztráceli bezmála hodinu. Na závěrečný šestý den byl tradičně připraven motokros, ale ani ten na čelních pozicích nic nezměnil a tak se z osmého vítězství radovali reprezentanti Francie ve složení Marc Bourgeois, Christophe Nambotin, Jeremy Tarroux, Pierre-Alexandre Renet, Anthony Boisiere a Fabien Planet. V Junior Trophy si první dva týmy pořadí prohodily, takže nejúspěšnějšími byli mladíci z USA před druhými Francouzi a třetími Australany. V soutěži týmů zvítězili italští MotoClub Pavia, naše týmy skončily na čtrnáctém (EnC Racing CZ - Jakub Hroneš, Luboš Klimeš a Jakub Horák), jednadvacátém (Motosport Božkov - Jan Kudrnáč, Milan Kotrč a Milan Kurfiřt) a čtyřicátém čtvrtém místě (Gottbors - Jan Fišer, Kamil Grošek a Martin Gottwald).

Úspěšnou soutěží byl letošní ročník také pro KTM\, když její týmy opanovaly soutěž výrobců Manufacturer’s Trophy. V ní zvítězil tým KTM 1 ve složení Christophe Nambotin, Matthew Philips a Ivan Cervantes. Druhé místo oranžoví přenechali koncernovým sourozencům od Husqvarny, ale na dalších třech se seřadili opět mattighofenští. Podobná situace byla také v jednotlivcích, kde v kubatuře E1 zvítězil Francouz Christophe Nambotin\, pilotující KTM 250 EXC-F\, v prostřední E2 (a zároveň i celkovém pořadí) sice zvítězil Pela Renets Husqvarnou, ale seřadili se za ním druhý Američan Kailub Russell a třetí Australan Matthew Phillips (jedoucí s KTM 350 EXC-F) a v nejsilnějších E3zvítězil Australan Toby Price před druhým Španělem Ivanem Cervantesem(oba pilotující dvoutaktní KTM 300 EXC).


Christophe Nambotin (vítěz E1 a člen vítězného týmu France): “Při příjezdu bylo mým cílem bojovat o celkové vítězství, ale v takovém ohromném množství písku to bylo strašně těžké. Ale beru i vítězství ve svojí kategorii E1 a hlavně jsem šťastný, že jsem pomohl zvítězit týmu Francie.“


Toby Price (druhý v celkovém pořadí a vítěz E3): “Jsem více než potěšen se vším, co mě tenhle týden potkalo. Dojet na celkovém druhém místě a zvítězit v E3 je opravdu, opravdu vynikající! Byl to ale dlouhý a těžký týden…Motorka byla vynikající a já jsem si připsal sice pár pádů, ale jinak bylo vše opravdu skvělé.“


Ivan Cervantes (druhý v E3 a šlen týmu Španělska, třetího ve World Trophy): “Soutěž byla OK. Podmínky byly podobné jako ve Španělsku. Třetí a čtvrtý den byly náročné pro motocykly a bylo nutné jet opatrněji nežli v ostatních dnech. Chtěl jsem soutěž dokončit na stupních vítězů a to se podařilo, takže jsme spokojen“.


Kailub Russell (druhý v E2 a člen týmu USA, druhého ve World Trophy): “Všechno bylo skvělé, vždyť jsme skončil druhý v kubatuře i v týmech. Bohužel jsme měli dost problémů, které nás připravily o boje o vítězství. V úvodních dvou dnech jsem si musel trošku zvyknout, ale cítil jsem se lépe a lépe. Fakt jsem si to užil!“


Celkové pořadí World Trophy
1. Francie, 19:33.21 h
2. USA, +9:46 min
3. Španělsko, +55:25
4. Německo, +1:05 h
5. Argentina, +8:40

Celkové pořadí Junior Trophy
1. USA, 12:03.43 h
2. France, +1:42 min
3. Austrálie, +5:37
4. Německo, +44:56
5. Argentina, +54:34

Celkové pořadí Manufacturer´s Award
1. KTM 1 (Nambotin, Phillips, Cervantes), 11:35.16 h
2. Husqvarna 1, +5:01 min
3. KTM 3 (Price, Sanders, Guerrero), +16:08
4. KTM 2 (Mullins, Robert, Russell), +20:53
5. KTM 4 (G. Baylor. S. Baylor, Jones), +28:27

Celkové pořadí E1 
1. Nambotin, 3:52.35 h
2. Bourgeois, +6:00 min
3. Tarroux, +6:58 
4. Betriu, +8:56
5. Huebner, +10:00

Celkové pořadí E2
1. Renet, 3:46.30 h
2. Russell, +3:28 min
3. Phillips,+3:45
4. Strang, +5:20
5. Larrieu, +5:44

Celkové pořadí E3
1. Price, 3:47.15 h
2. Cervantes, +5:09 min
3. Brown, +5:35
4. Robert, +9:16
5. Schroeter, +14:16