Tento e-shop využívá cookies

Na našich webových stránkách používáme soubory cookies. Některé z nich jsou nezbytné, zatímco jiné nám pomáhají vylepšit tento web a váš uživatelský zážitek. Souhlasíte s používáním všech cookies?

Cookies nastavení

Vaše soukromí je důležité. Můžete si vybrat nastavení cookies níže.

Jak si vedou oranžoví soutěžáci ve světových rally?

 Mistrovství světa v motocyklových rally FIM Cross Country Rallies Championship má za sebou tři úvodní podniky a piloti na strojích KTM v nich opět hrají hlavní role. Přestože úvodní dva závody vyhráli piloti na motocyklech Honda, a třetí soutěž patřila stroji Gas Gas, tak nejvyrovnanější výkony poslaly ŠpanělaMarca Comu s tovární KTM 450 Rally do čela šampionátu.

 

Abu Dhabi Desert Challenge

Úvodní podnik šampionátu se jel v pouštích přilehlých hlavnímu městu Spojených arabských emirátů Abu Dhabi. Konkurence se sešla skvělá a nejsilnějšími se ukázaly tovární týmy Hondy a KTM. Zatímco za Japonce „kopali“ Portugalec Paulo Goncalves a Španěl Joan Barreda\, za Rakušany nastoupili Španělé Marc Coma a Jordi Viladoms. Hlavně Goncalves a Coma spolu sváděli neuvěřitelnou bitvu a zpočátku zahal za delší konec provazu čtyřnásobný dakarský vítěz, jedoucí na stroji KTM 450 Rally. Ve druhé části rally sice zaútočil Barreda, který zvítězil v 256 kilometrů dlouhé speciálce a opanoval i čtvrtou etapu, ale přesto na čele stále bojovali „oranžový“ Marc s „červeným“ Paulem. Jejich souboj se rozhodl až v úplném závěru a rozdíl mezi nimi byl po dlouhých pěti etapách pouhých dvacet sekund, které nakonec na první místo poslaly továrního jezdce Hondy Paula Goncalvese.

Marc Coma: "Bojovali jsme až do posledního kilometru, ale v těchto závodech je strašně důležitá startovní pozice. Měli jsme se Samem Sunderlandem určenou týmovou strategii, ale po jeho vypadnutí jsme ji namohli využít. Ztratili jsme vítězství o pouhých dvacet sekund, což je škoda, protože by bylo skvělé tady vyhrát už poosmé. Na motorce jsem se ale cítil skvěle a po vítězství v Dakaru mám stále stejnou motivaci. Zkusím vyhrát v Kataru, když jste to tady projeli s tak malým rozdílem.“

Celkové pořadí Abu Dhabi Desert Challenge

1. Goncalves, 16:57:47 h
2. Coma, +20 sec
3. Barreda, +8:44 min
4. Viladoms, +40:49
5. Stanovnik, +1:39:34 h
Další KTM
6. AlBalooshi, +2:00:06


Sealine Rally

Ke druhému závodu se celý cirkus světových rally přesunul do Kataru, kde se jela soutěž s názvem Sealine Rally. Její pořadí se přesýpalo po každé etapě a opět spolu nejvíce soutěžily tovární týmy Hondy a KTM. Velkou smůlu měl nový Comův „nosič vody“ Sam Sunderland\, který nejenže tuhle soutěž kvůli havárii nedokončil, ale z Kataru si odvezl navíc zlomené zápěstí. V souboji s „hondisty“ tedy Comovi pomáhal bojovat hlavně Jordi Viladoms\, ale ani to nestačilo k zastavení Joana Barredy Borta\, který se svojí Hondou CRF450 Rally zvítězil a ujal se tak vedení v šampionátu. Rozestupy na stupních vítězů byly ale opět velmi těsné, když druhý Marc Coma na Barredu ztrácel pouhé 1:23 minuty a také Helder Rodrigues se vešel do dvouminutévé ztráty!

Marc Coma po závodě uvedl, že je spokojen i se druhým místem: “Přidali jsme do šampionátu další důležité body a odvedli jsme dobrou práci. Měli jsme velice konzistentní závod s dobrým tempem, podobně jako tomu bylo poprvé v Abu Dhabi. Je velice těžké být konkurenceschopný ve všech etapách, protože se jedná o velice rozdílné závody. Tyto rally jsou velice krátké a jen pouhý detail vás může odsunout mimo. Zkoušeli jsme bojovat až do poslední etapy, ale nebyli jsme schopní se odtrhnout od velké skupiny jezdců“.

Celkové pořadí Sealine Rally

1. Barreda, 20:28:46 h
2. Coma, +1:23 min
3. Rodrigues, +1:50
4. Viladoms, +7:19
5. Paulo Goncalves (POR), Honda, +9:30
Další KTM
6. Al-Balooshi, +3:12:36
10. Piatek, +5:30:06

Sardegna Rally Race

V hodnocení třetí soutěže, jež se odehrála na italském ostrově Sardinia, začneme od konce - také v této rally skončil Marc Coma na druhém místě! Nebyla to ale pro něho rozhodně jednoduchá záležitost… V jejím počátku se sice ujal vedení, ale během dalších etap řešil problémy s navigačními přístroji a tak svoje vedení musel přenechat tamnímu pilotu Alessandru Botturimu\, jedoucímu na Husqvarně. Marc Coma (tentokrát jedoucí s modelem KTM 450 EXC) si ale udržel aspoň druhé místo před překvapivě třetím ŠpanělemGerardem Farresem s Gas Gasem. Toto umístění zajišťuje Comovi vedení v šampionátu, jehož další díl se pod názvem Rallye do Sertoes odehraje mezi 21. až 30. srpnem v Brazílii.

“Nebyla to právě perfektní rally”\, uvedl Marc Coma. “Ale koncentrujeme se na zisk titulu světového šampióna a já jsem velice šťastný, že jsem se teď dostal do vedení šampionátu před dalším pokračováním v Brazílii. Cítil jsem se tenhle víkend skvěle a také motocykl byl skvěle připraven.“

Celkové pořadí Sardegna Rally Race

1. Botturi, 15:11:05 h
2. Coma, +7:44 min
3. Farres, +12:21
4. Goncalves, +22:50
5. Mancini, +25:54
Další KTM
8. Faria, +35:35
9. Monleón, +40:05