Silničářské mistrovství světa je zahájeno
Svoji sezónu zahájili i účastníci toho nejsledovanějšího motocyklového šampionátu, tedy silničního mistrovství světa\, jejíž součástí je také kubatura Moto3. V ní již od samého začátku patří k nejrychlejším a nejúspěšnějším motocykly KTM a všichni doufáme, je stejně tak tomu bude i v letošním roce.
Již čtvrtým rokem je součástí silniční Grand Prix kubatura čtyřtaktních dvěstěpadesátek Moto3. Všechny ročníky v poháru konstruktérů ovládly motocykly vyrobené v Mattighofenu a se silnou sestavou vyráží „oranžoví“ i do letošních bojů o světové vavříny. S motocykly KTM RC 250 GP pojede dokonce pět týmů a jedenáct pilotů. Mezi největší favority na zisk titulu budou patřit jezdci továrního týmu Red Bull KTM Ajo\, kterými budou letos Jihoafričan Brad Binder\, Portugalec Miguel Oliveira a také náš reprezentant Karel Hanika\, který ke svým letošním plánům uvedl: „Máme skvělý tým i motocykl. Letošní rok je perfektní pro zisk mého prvního pódia. Mám více zkušeností nežli v loňském roce a to mi dává mnohem více jistoty. Myslím, že všichni tři budeme moct získal pro náš tým dobré výsledky.“ S další „Kačenou“, tentokrát připravovanou týmem Drive M7 SIC bude startovat další český zástupce Jakub Kornfeil.
Red Bull KTM Ajo
#41 Brad Binder (RSA), #44 Miguel Oliveira (POR), #98 Karel Hanika (CZE)
Sky Racing Team VR46
#5 Romano Fenati (ITA), #16 Andrea Migno (ITA)
DRIVE M7 SIC Racing Team
#84 Zulfahmi Khairuddin (MAL), #63 Jakub Kornfeil (CZE)
RBA Racing Team
#22 Ana Carrasco (ESP), #31 Niklas Ajo (FIN), #91 Gabriel Rodrigo (ARG)
Schedl Racing
#65 Philipp Öttl (GER)
Letos ale piloty s motocykly KTM rozhodně nečeká lehká sezóna a tenhle ročník bude pravděpodobně nejsilnější a nejvyrovnanější konkurence, která se dosud v téhle nové kubatuře objevila. Silné budou zejména týmy s motocykly Honda\, s nimiž budou startovat například zkušený Brit Danny Kent, Španěl Efren Vazquez či Francouz Alexis Masbou\, ale i nastupující generace - Italové Niccolo Antonelli, Enea Bastianini či megatalent Fabio Qartararo z Francie. Hodně posílila také indická Mahindra\, která spojila síly s týmem Jorgeho Aspara Martineze a piloty Francescem Bagnaiou z Itálie či Jorge Martinem a Juanfanem Guevarou ze Španělska. Zapomínat nesmíme ale ani na tým Husqvarna\, startující se Španělem Isaacem Viňalesem a půvabnou Mariou Herrerou - zasvěcení samozřejmě vědí, že zde se jedná o motocykly KTM převlečené do barev Husqvarny.
Grand Prix Kataru
K prvnímu závodu „účastníci zájezdu“ zvaného Grand Prix vyrazili do Kataru, kde se na tamním okruhu Losail odjel již tradiční noční závod. Ten dal pod září megavýkonných světlometů jasně najevo, že to letos nebudou mít piloti s motocykly KTM vůbec jednoduché. Už ve kvalifikaci všem dokázal svoji rychlost Francouz Alexis Masbou s Hondou připravovanou týmem Saxoprint RTG a do první řady se spolu s ním postavil Španěl Isaac Viňales s Husqvarnou a další Honda, tentokrát sedlaná Italem Niccolo Antonellim. Nejrychlejší KTM stála na osmém místě startovního roštu v sedle s Portugalcem Miquelem Oliveirou. Z našich pilotů byl rychlejší Karel Hanika (čtrnáctý), zatímco Jakub Kornfeil si připsal až šestadvacátý čas.
Po startu vyrazil nejrychleji poleman Alexis Masbou, a bohužel hned v samotném úvodu havaroval Miguel Oliveira. Karel Hanika jel čtrnáctý, Jakub Kornfeil se posunul na devatenácté místo, nicméně o něco později se opět propadl na pozice, ze kterých startoval. V polovině závodu se na čele neustále přetahovala skupina třinácti pilotů, mezi které se zařadil také Karel Hanika, který ale jezdil spíše v jejím závěru. Nejvíce byli vidět piloti týmu Leopard (Kent a Vazquez) a dále Alexis Masbou, Enea Bastianini a také letošní nováček Fabio Quartararo. Jakub Kornfeil se pohyboval těsně za příčkami zajišťujícími body a bojoval nejvíce s Italem Romanem Fenatim. Dramatickou bitvu, která se rozhodla až na cílové čáře pro sebe rozhodl Francouz Alexis Masbou\, který se na cílové rovince vyvezl za Italem Eneou Bastianinim a cílem projel první s rozdílem pouhých sedmadvacet tisícin. Tuto dvojici na stupně vítězů doprovodil velezkušený Brit Danny Kent. Karel Hanika si připsal tři body za zisk třináctého místa, Jakub Kornfeil závod dokončil sedmnáctý a z Kataru odjíždí bez bodu.
Karel Hanika: “V několika úvodních kolech jsem zkoušel udržet si svoji pozici, ale ztratil jsem nějaký čas, pár lidí mě předjelo a už bylo hodně těžké je dotáhnout. Naštěstí pár kol před cílem se mi je podařilo opět dotáhnout a bojovat s nimi. Myslím, že s mým výkonem mohu být spokojený.“
Jakub Kornfeil: „V první řadě musím moc poděkovat mým mechanikům. Motorku připravili opravdu velmi dobře, díky čemuž jsem mohl být dnes mnohem rychlejší. Výsledek závodu už tedy nebyl o nastavení. Podařilo se mi dobře odstartovat, což je vždy základ. Ovšem ve druhém kole jsem se musel vyhýbat jezdci, který přede mnou upadl. Vyjel jsem mimo trať a opět se propadl někam hluboko. Je to škoda, protože v závodě už to s mou rychlostí nebylo vůbec špatné. Na motorce jsem měl dobrý pocit a jsem přesvědčený o tom, že s konkurencí dokážeme držet krok. Nakonec jsme tedy našli dobré nastavení a už se moc těším, až budeme v naší práci pokračovat v Texasu.“
Výsledky Moto3 - Katar
1. Alexis Masbou (FRA), Honda, 38:25.424 min
2. Enea Bastianini (ITA), Honda, +0.027 sec
3. Danny Kent (GBR), Honda, +0.142
4. Efren Vazquez (ESP), Honda, +0.288
5. John McPhee (GBR), Honda, +0.693
…..
10. Brad Binder (RSA), KTM, +1.317
13. Karel Hanika (CZE), KTM, +1.869
14. Philipp Oettl (GER), KTM, +2.504
16. Miquel Oliveira (POR), KTM, +6.814
17. Jakub Kornfeil (CZE), KTM, +8.760
24. Andrea Migno (ITA), KTM, +29.485
27. Gabriel Rodrigo (ARG), KTM, +46.406
28. Zulfahmi Khairuddin (MAL), KTM, +1:04.409 min
29. Loris Cresson (BEL), KTM, +1:40.606
DNF, Romano Fenati (ITA), KTM, +1 lap
DNF, Niklas Ajo (FIN), KTM, +17 laps
DNS, Ana Carrasco (ESP), KTM