Tento e-shop využívá cookies

Na našich webových stránkách používáme soubory cookies. Některé z nich jsou nezbytné, zatímco jiné nám pomáhají vylepšit tento web a váš uživatelský zážitek. Souhlasíte s používáním všech cookies?

Cookies nastavení

Vaše soukromí je důležité. Můžete si vybrat nastavení cookies níže.

Silniční Grand Prix se přesunula do Evropy

Po úvodním závodu v Kataru se silničáři ke dvěma závodům vydali do Ameriky, a pak se celý cirkus silničářského Grand Prix přesunul do Evropy na legendární okruh v Jerezu. Ale ať už se jednalo o Katar, Severní či Jižní Ameriku nebo jižní Evropu, všechny závody kubatury Moto3 ovládli piloti na motocyklech KTM!

 Přestože všechny dosud odjeté závody opanovali oranžoví piloti, rozhodně nemají na růžích ustláno a je vidět, že Honda na letošní sezónu přichystala opravdu špičkové motocykly. I když to po dvou odjetých závodech vypadalo na jasnou dominanci Australana Jacka Millera\, který je považován za nového Caseyho Stonera, tak po dalších dvou závodech mu začal být Ital Romano Fenativyrovnaným soupeřem a po dvou vítězstvích na něj v průběžném pořadí ztrácí pouze pět bodů. Hodně vidět jsou i naši reprezentanti, zejména zkušenější Jakub Kornfeil\, který i přes nezaviněný pád v Argentině drží průběžně šestou pozici. Letošní debutant Karel Hanika se zaskvěl desátým místem v Texasu, další dva závody mu už bohužel tolik nevyšly.

Grand Prix Ameriky

Na okruhu v Texasu se jelo teprve podruhé a tak naše velká neděje Karel Hanika nebyl oproti svým zkušenějším kolegům tak výrazně hendikepován, protože vloni už na tomto okruhu jel závod seriálu Red Bull Rookies Cup. Celý víkend se pohyboval hodně vpředu a vrcholný výkon předvedl v nedělním závodě, kde po soubojích se zkušenými Brity Dannym Kentem a Johnem McPheem získal skvělou desátou pozici! Zraky všech diváků se ale pochopitelně upíraly hlavně na čelo závodu, kde probíhal velmi těsný souboj o vítězství a pod cílovou páskou dělilo vítězného Australana Jacka Millera od Itala Romana Fenatiho pouhopouhých 0,069 sekundy! Příliš nezaostal ani třetí Španěl Efren Vazquez (0,172 sekundy), ale české fanoušky nejvíc zajímal boj další dvojice a to Španěla Alexe Rinse a našeho reprezentanta Jakuba Kornfeila. Po veliké bitvě byl nakonec v cíli dříve španělský závodník, ale Kuba pátým místem vyrovnal svoje nejlepší umístění z mistrovství světa.

Jakub Kornfeil: „Měl jsem perfektní start do závodu. Z první zatáčky jsem vyjížděl na třetí pozici. Samozřejmě jsem chtěl co nejrychleji uhánět kupředu, ale nebudu hrát žádného hrdinu, Miller s Vázquezem byli prostě celý víkend někde jinde. Zanedlouho se před nás dostali ještě Rins s Márquezem a také Isaac s jeho typickým bezmyšlenkovitým stylem. Naštěstí jsem ho rychle předjel. Márquez ujel a k nám se přitáhl Fenati. Ten jel fantasticky a jak u něj bývá zvykem, v posledních kolech prostě jede neskutečně a dnes to zase potvrdil. Zůstal jsem tedy s loňským vicemistrem Alexem Rinsem. Několikrát jsme se předjeli a celkem dobře si zazávodili. Je tedy škoda, že mě nakonec zdolal. Snažil jsem se udělat maximum, aby se pode mně nedostal. V posledním úseku trati jsem měl nad ním navrch. Na to jsem spoléhal a při nájezdu do poslední zatáčky jsem zvolil hodně defenzivní stopu. I tak se tam ale nacpal a na cílovku už jsme vyjížděli zároveň. Nakonec byl o něco málo rychlejší a cílovou pásku nakonec proťal o necelou desetinu dříve. Rozhodně je ale umístění v první pětce další velmi dobrý výsledek. Jsem nadšený z toho, že se nám bez pádů daří držet kolem toho pátého místa (to musím zaklepat). Všichni, s nimiž jsem dnes bojoval, už mají na svém kontě vítězství nebo minimálně několik pódií. Je to opravdu ten nejvyšší level, proti kterému můžu závodit. To je zřejmě také to, proč nám k té pomyslné bedně pořád kousek chybí. Není to všední záležitost a čím dál víc si to uvědomuji. Že jsme na to dnes neměli ale neznamená, že se to nemůže podařit příště. Chci moc poděkovat týmu za dobrou práci a také mým sponzorům za velkou podporu. Už se moc těším na nový okruh do Argentiny.

Karel Hanika: „Byl to skutečně náročný závod. Dobře jsem odstartoval a v prvních kolech dokázal získat nějaké pozice. V krátké době jsem se už na motorce cítil dobře a dostal se do dobrého závodního tempa. Jel jsem ve skupině s Kentem a McPhee a postupně se přibližovali jezdcům jedoucím před námi. Dojet je ale bylo nakonec nemožné.“V posledním kole to byla dobrá bitva. Byl jsem devátý, ale pak mě předjel McPhee, a protože byly v poslední zatáčce žluté vlajky, už jsem nemohl bojovat, abych se vrátil zpátky. Už teď se těším na další závod v Argentině.“

Výsledky Moto3 - Grand Prix Amerik

1 Jack MILLER AUS Red Bull KTM Ajo KTM  
2 Romano FENATI ITA SKY Racing Team VR46 KTM +0.069
3 Efren VAZQUEZ SPA SaxoPrint-RTG Honda +0.172
4 Alex RINS SPA Estrella Galicia 0,0 Honda +7.182
5 Jakub KORNFEIL CZE Calvo Team KTM +7.264
6 Alexis MASBOU FRA Ongetta-Rivacold Honda +20.10
7 Francesco BAGNAIA ITA SKY Racing Team VR46 KTM +20.381
8 Danny KENT GBR Red Bull Husqvarna Ajo Husqvarna +23.981
9 John MCPHEE GBR SaxoPrint-RTG Honda +24.032
10 Karel HANIKA CZE Red Bull KTM Ajo KTM +24.222


Grand Prix Argentiny

Argentinský závod byl pro české barvy opravdovou pohromou, protože oba naši zástupci havarovali hned v úvodním kole! Hlavně šance Jakuba Kornfeila byly opravdu vysoké, protože do závodu startoval ze čtvrté pozice, ale všechna očekávání vzala za své po tvrdém ataku splašeného Itala Francesca Bagnai… Podobný osud měl i Karel Hanika\, který po startu ze čtvrté řady spadl o pár zatáček dál nežli Kuba. Sice v závodě oba pokračovali, ale zatímco Kornfeil dojel na dvacátém místě, tak Hanika si tvrdost argentinského závodu vyzkoušel ještě jednou a cíl závodu nespatřil. Pod druhém místě z Texasu si Ital Romano Fenati připsal svoje první letošní vítězství, i když za svoje útoky v poslední zatáčce, kterými se dostal do kontaktu se stříbrnýmAlexem Marquezem a bronzovým Jackem Millerem vyfasoval od jury jeden trestný bod.

Jakub Kornfeil: „Je těžké hodnotit toto moje velice krátké vystoupení. Hrozně mě to štve. Do první zatáčky jsem najížděl mým klasickým stylem a za mnou letící Bagnaia mě smetl. Snažil jsem se co nejrychleji vrátit do závodu s tím, že se třeba podaří dotáhnout patnácté místo a vzít alespoň nějaký bod. Když jsem sedal na motorku, jen jsem rychle poopravil páčky a snažil se tahat. Předjel jsem Antonelliho a pak i Karla. Po pár kolech jsem si ale všiml, že mně motorka nějak extra nejede. Na rovince prostě jakoby neměla výkon. Tomu také odpovídaly časy. Nemohl jsem se dostat ani na minutu padesát nízkých. Když jsem potom po závodě přijel do boxů, mechanici si všimli, že se pohnul náfuk od sání. Už nám tedy bylo jasné, proč moje časy byly takové, jaké byly. „Je to velká škoda, že po tak dobré kvalifikaci závod skončil dřív než vůbec začal. I tohle ale ke sportu patří a my nemůžeme věšet hlavu. Už příští týden se konečně závody vrátí do Evropy. Můj tým bude čekat domácí závod v Jerezu a já doufám, že tam budeme o něco šťastnější.“

Karel Hanika: „Víkend jsme zahájili s velmi dobrým pocitem v tréninkové části, ale už kvalifikace nám nevycházela tak, jak jsme chtěli. Měl jsem ale dobrý start, ale v první zatáčce do mě narazil jeden z jezdců a díky tomu jsem přišel o hodně pozic. Po dlouhé rovince jsem se dostal do silného provozu a poprvé havaroval. Motorka byla silně poškozená, ale chtěl jsem pokračovat v závodu. Pak jsem ale nakonec spadl znovu. Byl to špatný závěr víkendu, ale musíme na to zapomenou a zaměřit se na další závod.“

Výsledky Moto3 - Grand Prix Argentiny

1 Romano FENATI ITA SKY Racing Team VR46 KTM 
2 Alex MARQUEZ SPA Estrella Galicia 0,0 Honda156.9+0.099
3 Jack MILLER AUS Red Bull KTM Ajo KTM +0.540
4 Livio LOI BEL Marc VDS Racing Team Kalex KTM +0.624
5 Alex RINS SPA Estrella Galicia 0,0 Honda +5.530
6 Efren VAZQUEZ SPA SaxoPrint-RTG Honda +5.653
7 Isaac VIÑALES SPA Calvo Team KTM +8.965
8 Niklas AJO FIN Avant Tecno Husqvarna  +14.985
9 Danny KENT GBR Red Bull Husqvarna Ajo Husqvarna +15.043
10 Enea BASTIANINI ITA Team GO&FUN Moto3 KTM +17.310
………
20 Jakub KORNFEIL CZE Calvo Team KTM +58.925


Grand Prix Španělska

Ital Romano Fenati svůj triumf zopakoval i ve španělském Jerezu, když tentokrát o vítězství bojoval nejvíce s domácími piloty Efrenem Vazquezem a Alexem Rinsem. Poprvé v sezóně se na stupně vítězů nedostal Australan Jack Miller\, který dojel na čtvrtém místě a za ním skončila dvojice kolegů z týmu Calvo a to ŠpanělIsaac Viňales a náš Jakub Kornfeil. Tahle šestice jela v podstatě celý závod jako kompaktní skupina a snad v každé zatáčce bylo rozdílné pořadí - parádní závod! Další smolný víkend prožil Karel Hanika\, který se tentokrát potýkal s „odcházejícími“ pneumatikami a závod dokončil na devatenáctém místě.

Jakub Kornfeil: „Měl jsem dobrý start do závodu a hned se podařilo zařadit do první skupiny. To byl hodně důležitý předpoklad. Předjel jsem pár lidí a byl jsem v první skupině. Během závodu mi to ale několikrát ustřelilo a dost jsem ztratil. První skupina trošku odjela a společně s Márquezem a Isaacem jsme měli co dělat, abychom se přitáhli na čelo. Podařilo se mi ujet a dotáhnout se tam jako první. Toho si moc cením, protože pocit na motorce nebyl úplně stoprocentní. Dokonce jsem předjel i Millera a chvíli jsme spolu bojovali. Pak už to ale dál nešlo a já začal ztrácet. Předjel mě i Isaac a já byl šestý. I když jsem se snažil zuby nehty udržet v první skupině, nešlo to. Pomaličku se vzdalovali a já už fakt neměl na to, abych do toho boje zasáhl. Je zvláštní, že když jsme se po závodě podívali na zadní pneumatiku, vypadala jako nová. To znamená, že něco nebylo úplně v pořádku. Rozhodně to ale není žádná výmluva. Dnes jsem z toho prostě vyždímal, co se dalo a deset bodů se bude rozhodně hodit. Od začátku sezóny se pořád pohybujeme kolem té pětky, což je fajn, ale v LeMans by to už možná chtělo něco víc.“

Karel Hanika: „Tento víkend jsme nezačali moc dobře, ale pracovali jsme velmi intenzivně na tom, abychom nalezli dobré nastavení pro závod. Mechanici odvedli skvělou práci, protože motorka byla pro závod připravena perfektně. Podařil se mi dobrý start, díky čemuž jsem se o několik pozic posunul dopředu a v první polovině závodu jsem patřil mezi nejrychlejší na dráz. Už jsem se dokonce přibližoval skupince jedoucí přede mnou. S přibývajícím časem mi ale odešly pneumatiky potom, co jsme na to v první fázi závodu opravdu silně tlačil. Pak už jsem jen bojoval, abych dokončil závod.“



Výsledky Moto3 - Grand Prix Španělska

1 Romano FENATI ITA SKY Racing Team VR46 KTM
2 Efren VAZQUEZ SPA SaxoPrint-RTG Honda +0.144
3 Alex RINS SPA Estrella Galicia 0,0 Honda +0.147
4 Jack MILLER  AUS Red Bull KTM Ajo KTM +1.224
5 Isaac VIÑALES SPA Calvo Team KTM +1.244
6 Jakub KORNFEIL  CZE Calvo Team KTM +1.857
7 Alex MARQUEZ SPA Estrella Galicia 0,0 Honda +3.808
8 Francesco BAGNAIA ITA SKY Racing Team VR46 KTM +6.631
9 Enea BASTIANINI ITA Junior Team GO&FUN Moto3 KTM +11.944
10 Niklas AJO FIN Avant Tecno Husqvarna Ajo Husqvarna +12.204
………
19 Karel HANIKA CZE Red Bull KTM Ajo KTM +23.741


Průběžné pořadí Moto3

1 Jack MILLER KTM AUS 79 bodů
2 Romano FENATI KTM ITA 74
3 Efren VAZQUEZ Honda SPA 62
4 Alex RINS Honda SPA 51
5 Alex MARQUEZ Honda SPA 49
6 Jakub KORNFEIL KTM CZE 31
7 Isaac VIÑALES KTM SPA 28
8 Alexis MASBOU Honda FRA 28
9 Francesco BAGNAIA KTM ITA 23
10 Danny KENT Husqvarna GBR 23
11 Livio LOI Kalex KTM BEL 17
12 Miguel OLIVEIRA Mahindra POR 16
13 Niklas AJO Husqvarna FIN 16
14 Enea BASTIANINI KTM ITA 16
15 John MCPHEE Honda GBR 15
16 Juanfran GUEVARA Kalex KTM SPA 9
17 Karel HANIKA KTM CZE 8
18 Niccolò ANTONELLI KTM ITA 7
19 Alessandro TONUCCI Mahindra ITA 3
20 Brad BINDER Mahindra RSA 3
21 Zulfahmi KHAIRUDDIN Honda MAL 1
22 Philipp OETTL Kalex KTM GER 1